نحوه استفاده از اکشن فوتوشاپ

action photoshop

اکشن های فتوشاپ چه هستند و چطور ایجاد می‌شوند

میخواهید فقط در چند ثانیه افکت‌های طراحی و تصویری باحال درست کنید؟ اکشن های فتوشاپ ابزاری بسیار کاربردی برای دستیابی سریع به نتایجی مطلوب هستند. در این مقاله یاد می‌گیرید که اکشن های فتوشاپ چه هستند و چطور ایجاد می‌شوند.

فرض کنید می خواهید به یک تصویر افکت آبرنگ اضافه کنید. میتوانید زمان بسیاری را صرف گشتن آموزش‌های آبرنگ بکنید، اما در صورتی که تازه کار با فتوشاپ را شروع کرده‌اید، ممکن است در مقابل دلهره‌ای که همه‌ی ما بعنوان تازه‌کار تجربه میکنیم خودتان را گم کنید. آیا باید رویای جادوی نقاشی را دور بیاندازید چون در این زمینه نا‌آشنا هستید؟ البته که نه!

برای بدست آوردن یک افکت آبرنگ فوق‌العاده، تنها کاری که باید بکنید این است که به آن یک اکشن فتوشاپ اعمال کنید. در ابزار طراحی لاوین24 یکی از افزونه های فتوشاپ با افکت آبرنگ را به انتخاب خودتان دانلود کنید. سپس، اکشن را در فتوشاپ لود کنید و دکمه Play را بزنید و تمام، شما تصویر مد نظر خود را به صورت یک نقاشی آبرنگی در آورده اید.

آموزش روش نصب اکشن ادوبی فتوشاپ

اکشن‌های فتوشاپ میتوانند منبع فوق‌العاده‌ای برای صرفه‌جوئی در زمان باشند. اکشن‌ها یک توالی از مراحل در فتوشاپ را بطوری خودکار میکنند تا برنامه بتواند آنها را برای شما اجرا کند. در این آموزش روش نصب اکشن ادوبی فتوشاپ، نگاهی کوتاه بر نحوه‌ی نصب و استفاده از یک اکشن فتوشاپ خواهیم داشت.

۱. دانلود و استخراج فایل

یکی از اکشن فوتوشاپ های موجود را دانلود نمایید. فایل زیپ را باز کنید و محتوا را استخراج کنید. حداقل باید دو فایل در آن موجود باشد: یک فایل txt. که با یک دستورالعمل توسط مولف اکشن همراه است و یک فایل atn. . این فایل اصلی اکشن فتوشاپ است.

۲. اکشن را نصب کنید

فتوشاپ را اجرا کنید و در منوی Window و سپس انتخاب Actions (کلیدهای Alt و F9) پنل اکشن را باز کنید.

آموزش کار با اکشن فوتوشاپ

کار با اکشن فوتوشاپ

منوی کشویی پنل را در سمت راست بالای پنل Actions بیابید. گزینه Load Actions را انتخاب کنید.

آموزش کار با اکشن فوتوشاپ

آموزش کار با اکشن

فایل atn. که از فایل زیپ دانلود شده استخراج کردید را بیابید. سپس روی دکمه Load کلیک کنید. با نگاه کردن به پایین لیست اکشن‌ها در پنل Actions ، اکشن لود شده را چک کنید. اکشن جدید باید در انتهای لیست اضافه شده باشد.

۳. استفاده از اکشن

بعد از نصب اکشن، عاقلانه این است که آنرا تست کنید تا مطمئن شوید که بخوبی عمل میکند و ببینید که چه کار میکند. برای دستورالعمل مربوط به استفاده از اکشن فایل txt. را چک کنید که سازنده اکشن توضیحاتی در آن مبنی بر نوع استفاده از این اکشن را مطرح کرده. مثلا این که برای استفاده از یک اکشن باید ناحیه ای از تصویر را با ابزار rectangular جدا کنیم تا اکشن روی قسمت جدا شده اعمال شود، یا بوسیله brush نواحی اعمال اکشن را مشخص کنیم و… که برای اطلاع از این مساله باید فایل تکست را مطالعه کنید.

سپس در پنل Actions ، فولدر مجموعه اکشن جدید را باز کنید، اکشن را هایلایت کنید و دکمه‌ی Play را در پایین پنل بزنید. همین بود! فتوشاپ اکشن را اجرا میکند و افکت نهایی را ایجاد میکند. بسته به اکشنی که انتخاب میکنید، این کار ممکن است چند دقیقه زمان ببرد.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *