آموزش نصب قالب وردپرس

آموزش نصب قالب وردپرس

برای نصب قالب وردپرس می توان از دو روش استفاده کرد:

  1. نصب قالب از داخل پنل وردپرس
  2. نصب قالب از طریق هاست

 

روش اول: نصب از داخل پنل وردپرس

مرحل اول: افزودن پوسته تازه

خب برای قالب و یا همون پوسته وردپرس اینه که اول باید وارد پنل وردپرس بشویم و بعد وارد قسمت پیشخوان وردپرس شده و به مسیر نمایش – پوسته‌ها مراجعه کنید. در این قسمت لیستی از قالب‌های موجود در سایت خودتان مشاهده می‌کنید که میتوانید هر کدوم رو انتخاب کنید و آن را تغییر یا حذف کنید.

برای انتخاب قالب میتوانید با بردن موس روی قالب مورد نظر و با زدن دکمه فعال کردن اونو قالب را فعال کنید تاظاهر سایت شما تغییر کنه و با استفاده از دکمه سفارشی‌سازی میتوانید بر اساس تنظیماتی که قالب در اختیارتون قرار میده میتوانید تمامی بخش‌ های قالب را تغییر دهید.

که در ادامه به بررسی همه این موارد خواهیم پرداخت.

همانطور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید در این صفحه  قالب‌هایی که روی سایت شما فعال هستند را مشاهده می کنید.و می توانید با استفاده از بخش افزودن پوسته تازه قالب جدیدی را به وردپرس اضافه کنید.

مرحل دوم: نصب قالب وردپرس

نصب قالب از مخزن وردپرس: برای نصب قالب از مخزن وردپرس میتونید بر اساس انواع دسته‌بندی ها اقدام به جستجو قالب کرده و قالب مد نظر خودتان را پیدا نصب کنید. از اونجایی که ما کاربر فارسی زبان هستیم باید حتما از قالب‌ های راست‌ چین شده استفاده کنیم بنابراین باید از قالب های استفاده کنیم که امکان راست چین شدن را داشته باشند.

برای نصب قالب از مخرن وردپرس به ترتیب زیر عمل می کنیم:

ابتدا به مسیر نمایش – پوسته‌ها مراجعه کنید و روی دکمه افزودن پوسته تازه کلیک کنید. طبق تصویر زیر

مرحل سوم: صافی – خصوصیات

با استفاده از گزینه‌های شاخص – محبوب – جدید – علاقه‌ مندی‌ها و فیلد جستجو اقدام به پیدا کردن قالب مورد نظر خود در قسمت دسته‌ بندی‌ ها تا قالب مورد نظر خود را پیدا کنید. یا اینکه روی دکمه صافی، خصوصیات کلیک کنید تا پنجره زیر را مشاهده کنید و از میان ویژگی‌ های موجود قالب های که اون ویژگی ها را داشته باشد را پیدا کنید.

حالا بعد از اینکه قالب دلخواهتون را پیدا کردید می‌توانید با بردن نشانگر ماوس روی قالب مورد نظر نسخه پیش‌نمایش اونو مشاهده کنید و یا اینکه با کلیک روی دکمه نصب قالب مورد نظر رو نصب کرده و پس فعال سازی را بزنید تا قالب فعال شود.

مرحل چهارم: بارگزاری پوسته یا قالب

برای بارگزاری یا نصب قالب سفارشی که خودتون آن را طراحی کردید و یا از فروشگاه‌ های خریداری کردید میتوانید آن را از قسمت افزودن پوسته تازه قالب خود را آپلود کنید و بعد از نصب قالب اقدام به فعال سازی قالب بپردازید کنید. طبق تصویر زیر

  • ابتدا به مسیر نمایش – پوسته‌ها رفته و روی دکمه افزودن پوسته تازه کلیک کنید، و در صفحه ای که باز شده روی دکمه بارگزاری پوسته کلیک کنید تا قسمت بارگذاری پوسته برای شما باز شود.
  • حال روی دکمه Choose File کلیک کنید و فایل خود را انتخاب کنید و یا با درگ کردن فایل قالب مورد نظری که خریداری و یا طراحی کردید را آپلود کنید.
  • حالا بعد از آپلود فایل روی دکمه هم‌ اکنون نصب کن کلیک کرده و صبر کنید تا پوسته یا قالب نصب شود. مدت زمان نصب قالب بسته به حجم فایل شما دارد.

  • بعد از نصب قالب به صفحه زیر هدایت می شوید که میتونید روی دکمه‌های پیش‌نمایش زنده و یا فعال کردن کلیک کنید میتوانید گزینه پیش نمایش زنده را انتخاب کنید تا قالب را مشاهده کنید و در صورت نبود مشکل آن را فعال کنید.

روش دوم: نصب از طریق هاست

در این روش هاست سی پنل مثال زده شده است، اگر هاست شما دایرکت ادمین است تقریبا مراحل کار به شکل زیر می باشد تنها با کمی تفاوت های ظاهری،

مرحل اول: ورود به پنل هاست
  • ابتدا باید قالب وردپرس را دانلود کنید.
  • بعد وارد پنل هاست خود می شوید.
  • و سپس به قسمت کنترل پنل هاست بروید و روی آیکن File Manager کلیک کنید.

مرحل دوم:  پوشه wp-content 
  • اکنون باید به مسیری که قالب ها باید در آنجا قرار دارن بروید. اگر وردپرس را در روت هاست نصب کرده باشید اکنون باید به مسیر public_html بروید. و پوشه wp-content را باز کنید. طبق تصویر زیر

مرحل سوم: پوشه themes
  • حال باید پوشه ی themes را باز کنیم تا فایل قالب را آپلود کنیم.

مرحل چهارم: پوشه themes
  • در این مرحله با کلیک روی گزینه ی Upload از قسمت نوار ابزار بالا و سپس انتخاب فایل به راحتی می توانید قالب وردپرس خود را آپلود کنید.

 

مرحل پنجم:
  • بعد از آپلود فایل قالب وردپرس باید فایل را از حالت زیپ خارج کنیم.

 

  • بعد از اکسترکت کردن فایل باید یکبار صفحه را Reload نمایید تا فایل اکسترکت شده را مشاهده کنید.

 

 

  • برای اینکه فضای کمتری از هاست اشغال شود بهتر است فایل زیپ را حذف کنید.


 

  • حال به قسمت مدیریت وردپرس میرویم و از قسمت نمایش روی گزینه پوسته ها کلیک می کنید و حالا قالبی که آپلود کردیین را مشاهده می کنید. و می توانید آن پوسته ی را فعال کنید.

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *