فعال سازی پیوندک و دریافت لینک کوتاه در وردپرس

فعال سازی پیوندک و دریافت لینک کوتاه در وردپرس

فعال سازی پیوندک و دریافت لینک کوتاه:

دکمه دریافت پیوندک چیست؟

محتوایی که شما در وردپرس درج می کنید مثل: نوشته ها و برگه ها هر یک، بجز ساختار لینکی که شما در تنظیمات وردپرس برای سایت خود تعیین کرده اید، دارای یک آدرس کوتاه عددی نیز هستند.

که هیچ نوع وابستگی ای به تنظیمات پیوند های یکتا در وردپرس نداشته و هرگز تغییر نمی کند ساختار عددی این لینک به شناسه ی هر مطلب درج شده در وردپرس اشاره می کنه.

مثلا لینک زیر را در نظر بگیرید:

https://lavin24.com/%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%be%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%da%a9-%d9%88-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%da%a9%d9%88%d8%aa%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%b1/

لینک بالا، ساختار پیوند عادی یکی از مطالب سایت مسترکد را نشان میدهد. اما دسترسی به نوشته ی بالا از طریق لینک زیر نیز میسر است :

https://lavin24.com/?p=4978

کاملا واضح است که لینک بالا بسیار کوتاه تر بوده و در صورتی که تصمیم به اشتراک گذاری مطلب مورد نظر داشته باشیم، بهتر است از این لینک بالا استفاده کنیم. به لینک دوم shortlink یا لینک کوتاه مطلب می گوییم. این نوع لینک را برای انواع post type های وردپرس و همچنین برگه های موجود در سایت می توانید استفاده کنیم

دکمه ی دریافت پیوندک چیست؟

همانطور که در ابتدا هم ذکر کردیم، تا وردپرس 4.4، در نوشته ها و برگه های وردپرس، دکمه ای با عنوان (دریافت پیوندک) وجود داشت. (مانند تصویر زیر)

با کلیک روی این دکمه پنجره ی زیر برای شما به نمایش در میاد که حاوی لینک کوتاه مطلب مورد نظر شما بود. (مانند تصویر زیر)

این دکمه پس از وردپرس 4.4 از این سیستم مدیریت محتوا حذف شد اما با توجه به اینکه لینک های کوتاه به جز آدرس دهی مطالب وردپرس هستند، برای بهره گیری از آن، تنها کاری که لازم است بکنید، بازگرداندن این دکمه هست. می توانید از دو روش زیر این کار را بکنید…

روش اول – افزونه WP Bitly:

استفاده از افزونه WP Bitly روشی بسیار ساده برای اضافه کردن دکمه دریافت پیوندک به وردپرس است. البته در واقع کار اصلی این افزونه این نیست. ولی امکان اضافه دکمه پیوندک به وردپرس رو فراهم می کنه. برای استفاده کافیه که این افزونه را در سایت خود نصب و فعال کنید. برای اموزش نصب افزونه می توانید به لینک: آموزش نصب افزونه در وردپرس مراجه فرمایید.

بعد از فعالسازی می توانید به نوشته ها و برگه های سایتتون بر گردین و ببینید که دکمه ی دریافت پیوندک را در بالای ویرایشگر هست. مثل تصویری که اول این مقاله مشاهد کردین… حال برای دریافت لینک کوتاه، کافی روی دکمه دریافت پیوندک یا Get Shortlink کلیک کنید.

روش دوم – اضافه کردن دکمه دریافت لینک کوتاه با استفاده از کد:

اگر نمی خواهید که از افزونه استفاده کنید می توانید کد زیر را در فایل functions.php قالب خود قرار دهید. اگر هم مثل مسترکد برای سایتتان یک افزونه site specific ایجاد کرده اید، بهتر است که کد را در همان افزونه قرار داده و تغییرات را ذخیره کنید:

add_filter( ‘get_shortlink’, function( $shortlink ) {return $shortlink;} );

ممنون که با ما همراه بودید!!!

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید…

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *