آموزش کار با سایت Gtmetrix برای سئو سایت

سایت Gtmetrix
افزایش سرعت سایت نیاز اصلی همه سایت‌ها است. چرا که هر چقدر سرعت لود سایت ما بیشتر باشه ابتدا از طرف موتور جستجو توجه بیشتری به سایت ما میشه و بخاطر دادن امتیاز بالا، بازدید بیشتری دریافت می‌کنیم. بعد از اون هم رضایت کاربر بازدیدکننده رو در پی داره که بخاطر لود سریع صفحات سعی می‌کنه تا هر زمان که در نتیجه جستجو با سایت ما برخورد کرد حتما روی سایت ما کلیک بکنه. یکی از ابزارهایی که با استفاده ازش میتونید اقدام به بهبود سرعت سایت بکنید به کمک رفع خطاهای GTmetrix هست که اگر بتونید...
ادامه مطلب

جلسه پنجم آموزش پایتون | داده ها

داده ها
ساختمان داده: در اصطلاح کامپیوتری، ساختمان داده به روش‌هایی از ذخیره اطلاعات گفته می‌شود که برای استفاده بهینه از اطلاعات ذخیره شده اتخاذ می‌شود. غالبا انتخاب یک ساختمان داده موجب ایجاد الگوریتم متناسب با آن خواهد شد که این دو در کنار هم موجب افزایش سرعت انجام یک وظیفه یا کاهش مصرف حافظه برای پردازش داده می‌شود. سنگ‌بنای ساختمان‌ داده، انواع داده‌ای و اشاره‌گرها هستند. با توجه به تعریف , کاربرد آن‌ها در هر زبان برنامه‌نویسی، پیاده‌سازی آن‌ها متفاوت خواهد بود. ما...
ادامه مطلب

جلسه چهارم آموزش پایتون | عملگرهای منطقی

عملگرهای منطقی

عملگرهای منطقی :

به عملگرهایی مانند AND، OR و یا NOT که بر روی اعداد انجام نمی شوند و روی boolean ها که همان true و یا false هستند، عمل می کنند، عملگرهای منطقی گفته می شود. این عملگرها برای ترکیب چند شرط با همدیگر و بررسی نتیجه نهایی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. در این جلسه می خواهیم با نحوه کار با این عملگرهای منطقی و استفاده آن ها در برنامه نویسی آشنا شویم.  
ادامه مطلب

جلسه سوم آموزش پایتون | ارتباط با کاربران

ارتباط با کاربران
ارتباط با کاربران در پایتون: شاید گاهی اوقات نیاز داشته باشید در اپلیکیشن ای که قصد دارید برنامه نویسی کنید، از کاربران خود اطلاعاتی را دریافت کنید. در این مواقع انجام این کار توسط خودتان مشکل است. چون ممکن است تعداد کاربران خیلی زیاد باشد و وارد کردن اطلاعات آنها وقت گیر باشد. همچنین اگر تعداد کاربران کم باشد و این کار وقت زیادی نخواهد از شما بگیرد، بهرحال در اینصورت هم کار مشکلی است چون شما باید هر سری وارد سورس کد خود شوید و آن را تغییر دهید. به همین علت در زبان های...
ادامه مطلب

جلسه دوم آموزش پایتون | رشته ها

رشته ها در پایتون
معرفی پایتون: پایتون (به انگلیسی: Python) یک محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار همه منظوره،سطح بالا،شیءگرا، اِسکریپتی و متن باز است که توسط خیدو فان روسوم در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد. فلسفهٔ ایجاد آن تأکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند. رشته ها: رشته (string) دنباله‌ای از کاراکترهای تغییرناپذیر است...
ادامه مطلب

جلسه اول آموزش پایتون | متغیرها

آموزش پایتون
معرفی پایتون: پایتون (به انگلیسی: Python) یک محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار همه منظوره،سطح بالا،شیءگرا، اِسکریپتی و متن باز است که توسط خیدو فان روسوم در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد. فلسفهٔ ایجاد آن تأکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند. متغیر چیست؟ متغیر یک ظرف برای نگه داشتن اطلاعات است. وقتی...
ادامه مطلب